ЗНО: починай готуватись сьогодні. Історія України.

Велике значення для формування світогляду молодої людини, її історичного мислення є вивчення вітчизняної й світової історії та предметів циклу суспільних наук. Нагальною проблемою сучасності постає не лише засвоєння готових знань, що унеможливлює стрімке збільшення інформації, а й формування вміння самостійно здобувати особистісні нові необхідні знання.

Для того, щоб знання, які засвоюють учні, студенти, стали елементом світогляду, вони повинні  виконувати  роль  дороговказу для молодої людини у її ставленні до навколишнього світу.

Історія України – це більше ніж наука. Вона, як це і повинно бути в цивілізованій країні, є частиною національного світогляду, складовою загальної культури як суспільства, так і людини.

Предметом вивчення курсу історії України є складний процес формування та розвитку багатомільйонного українського народу, його діяльності в соціально-економічній, духовній, політичній і державній сферах від найдавніших часів до сьогодення.

Історія, спираючись на загальнолюдські цінності, вчить кожну людину творчо опрацьовувати та критично переосмислювати багатство світового історичного досвіду, засвоювати його уроки і формувати на цій основі власні  переконання, громадянську позицію, здобувати навички і вміння, необхідні для практичної діяльності.

 

 

 

Інклюзивне навчання: Базові цінності та переваги [Текст] // Історія України (Шкільний світ). — 2019. — № 6 (934). — С. 20-23.

 

 

 

 

 

Інформаційно-довідкові матеріали щодо хронології подій 2014-2019 рр [Текст] // Історія України (Шкільний світ). — 2019. — № 15 (943). — С. 12-16.

 

 

 

 

 

Сто років боротьби: Українська революція 1917-1921 років. За матеріалами Українського інституту національної пам‘яті [Текст] // Чумацький шлях. — 2017. — № 2. — С. 4-6.

 Анотація

Доба Української Центральної Ради (березень 1917 – квітень 1918);

Доба Гетьманату (квітень – грудень 1918);

Доба Директорії (грудень 1918 – листопад 1921);

Західно-Українська Народна Республіка (листопад 1918 – липень 1919)

 

 

Українські державницькі традиції: Сьогоднішня Україна є спадкоємицею державницьких традицій, закладених українською революцією [Текст] // Чумацький шлях. — 2019. — № 1. — С. 6-7.

 

 

 

 

 

Байкеніч, Ганна.
Історична пам’ять як чинник формування національно-патріотичної свідомості в закладі освіти: про генетичну цілісність, політику пам’яті та державні пріоритети [Текст] / Ганна Байкеніч, Олена Охрімчук // Методист. — 2020. — № 9-10. — С. 92-119.

 Анотація

національна самосвідомість, чинники формування національної ідентичності в сучасній Україні, національна й історична пам’ять у державній політиці, історичні знання як елемент світогляду; рекомендації до проведення у школах Тижня історії “Україна – тисячолітній спадок державності”

 

 

Вановська, І.
Козацька абетка [Текст] / І. Вановська // Історія в рідній школі. — 2019. — № 11. — С. 18-21. — Поч. Закінч. у №12 (2019 р.).

 

 

 

 

 

Волянюк, Л.
Без права на забуття. Трагічна доля українського народу першої третини ХХ ст. Пошуковий історичний квест [Текст] / Л. Волянюк // Історія України (Шкільний світ). — 2019. — № 21 (949). — С. 11-37. — Бібліогр.: с.29 (14 назв).

Анотація

Урок-квест про Голодомор 1932-1933 рр.

 

 

Івануса, Г.
У вирі національно-визвольних змагань : Історичні постаті 1918-1991 рр [Текст] / Г. Івануса, Р. Пастушенко // Історія України (Шкільний світ). — 2019. — № 4 (932). — С. 23-29. — Бібліогр. в кінці ст. (7 назв).

Анотація

Учасники нац.-визвольних змагань, хто в різні часи мріяли про вільну Україну, боровся за її незалежність: Є. Петрушевич, С. Крушельницька, Є Коновалець, Р. Дашкевич, І. Крип’якевич, Р. Шухевич, Л. Гузар, Б. Ступка, В. Чорновіл, С. Лем, О. Новаківський, В. Івасюк

 

 

Лавренюк, Сергій.
Це був великий історичний день! [Текст] : 30 років Незалежності / Сергій Лавренюк // Голос України. — 2021. — № 45. — С. 1, 4-5.

 

 

 

Лебедєва, Ю. Г.
 Історія України [Текст] : комплексна підготовка до ЗНО : ЗНО-2021 / Ю. Г. Лебедєва. — Київ : Генеза, 2020. — 336 с. — (Зовнішнє незалежне оцінювання на 200 балів).

 Анотація

З допомогою цього посібника ви зможете грунтовно підготуватися до зовнішнього незалежного оцінювання. Він охоплює увесь матеріал шкільного курсу 5-11 класів. Його особливістю є практичність, стислість викладу необхідного матеріалу та велика кількість тренувальних завдань, опанування яких дозволить вам почуватися впевнено під час складання ЗНО. Зміст кожної теми посібника поділений на невеликі розділи, які містять блоки конкретної інформації, необхідної для формування практичних умінь і навичок (дати, терміни, поняття, картографічний матеріал, зображення історичних особистостей, твори мистецтва архітектурні споруди). З метою самоконтролю за рівнем засвоєння матеріалу до тем пропонується завдання у тестові формі та відповіді до них.

Бонус! Завантажуйте інтерактивні тренувальні тести за QR-кодом, розміщеному у виданні.

 

 

Литвин, М.
Західно-Українська Народна Республіка (1918-1923): уроки історії : До 100-річчя ЗУНР [Текст] / М. Литвин // Історія в рід. шк. — 2019. — № 1-2. — С. 19-25. — Бібліогр. в кінці ст. (29 назв).

 

 

 

 

Лук’яненко, Валентина.
Часи Володимира Великого. Урок вивчення нового матеріалу [Текст] / Валентина Лук’яненко // Історія України (Шкільний світ). — 2020. — № 11-12 (963-964). — С. 34-43.

 

 

 

 

 

Пастушенко, Р.
Використання есе у навчанні історії : Практичні поради [Текст] / Р. Пастушенко, В. Полулях // Історія України (Шкільний світ). — 2019. — № 18 (946). — С. 13-21.

Анотація

– що таке есе?, його структура, як добирати теми, де писати, як оцінювати?

– як написати есе на історичну тематику?, поради учням

– Додатки: зразки історичних есе, критерії оцінювання есе

 

 

Прус, Ф. А.
 Життя та діяльність гетьмана П. Скоропадського / Прус Ф. А. // Історія та правознавство (Основа). — 2020. — № 16 – 18 (584 – 585). — С. 60-63.

 

 

 

 

 

Скринченко, В.
Коли почалася Друга світова? [Текст] / В. Скринченко // Всесвіт. — 2019. — № 5-6 – 7-8. — С. 284-289.

Анотація

Ще й досі в сучасній історіографії тривають дискусії щодо дати початку Другої світової війни

 

 

 

Скріннікова, Н. В.
Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу. Історія України. 10 клас / Н.В. Скріннікова // Історія та правознавство (Основа). — 2020. — № 28-30 (596-598). — С. 2-10. — Бібліогр. в кінці ст. (3 назви).

 

 

 

 

 

Татаринов, Татаринов М. В..
Творчі завдання з історії України (10 клас) у форматі ЗНО / Татаринов М. В. // Історія та правознавство (Основа). — 2020. — № 31 – 33 (599- 601). — С. 5-40. — Бібліогр. в кінці ст. (17 назв).

 Анотація

Встановлення й утвердження комуністичного тоталітарного режиму в Україні. Західноукраїнські землі у міжвоєнний період. Україна в роки Другої світової війни

 

 

Чорноморець, Н.
Про наших гетьманів – сонетно… [Текст] / Н. Чорноморець // Світогляд. — 2019. — № 4(78). — С. 22-29. — Бібліогр. в кінці ст. (11 назв).

Анотація

Надія Чорноморець сонетами змалювала портрети 17-и гетьманів України

 

 

Шурхало, Дмитро.
Хто створив ОУН / Шурхало Дмитро // Історія та правознавство (Основа). — 2020. — № 16 – 18 (584 – 585). — С. 64-68.

 Анотація

Про створення у 1929 р. ОУН – Організації українських націоналістів