ЗНО 2021: новації, особливості, поради

Зовнішнє незалежне оцінювання – це важливе і досить складне випробування для майбутнього студента, зріз знань, підсумки якого є вирішальним чинником для кампанії вступу до вищого навчального закладу.

У перекладі з англійської “тестування” означає “перевірка”.

І справді, під час тестування перевіряються найрізноманітніші риси людини – від знань до якостей пам’яті, мислення та вміння зберігати спокій, впевненості у своїх силах.

Це початок нового етапу в житті молодого покоління, і дуже важливо, щоб він був успішним!

Зовнішнє незалежне оцінювання має низку особливостей, які можуть викликати у випускників різні труднощі, в тому числі і психологічні.

Для ефективної підготовки до незалежного тестування необхідно володіти оновленою інформацією щодо проведення ЗНО в 2021 році. Представлена  література  допоможе отримати інформацію, необхідну для комплексної підготовки до ЗНО.

 

 Графік проведення ЗНО – 2021 // Сучасна освіта України. — 2020. — № 40. — С. 8.

Анотація

Наказом Міністерства освіти і Науки України № 1210 затвердили календарний план підготовки та проведення у 2021 році зовнішнього незалежного оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти.

 

 

 ЗНО і ДПА: погляд старшокласників // Класному керівнику. Усе для роботи. — 2020. — № 5 (137). — С. 34-37.

Анотація

Думки учнів старших класів про іспити, секрети запам’ятовування матеріалу та подолання стресу.

 

 

 

ЗНО очима педагогів // Класному керівнику. Усе для роботи. — 2020. — № 5 (137). — С. 38-39.

 Анотація

Іспити – це не лише про учнів, але й значною мірою про вчителів. Про їх наполегливу працю або недбалість, про їхні нерви або проступки заради красивої статистики.

 

 

 

Шулікін, Дмитро.
ЗНО: підсумки і новації / Дмитро Шулікін // Сучасна освіта України. — 2020. — № 37. — С. 8-9.

Анотація

Новації ЗНО: обов’язкова ДПА з математики, тести з якої будуть дворівневими, а також окремі сертифікаційні роботи з української мови та української мови і літератури.

 

 

Шийко, Марія.
ЗНО: як готуватися, щоб не згаяти рік / Марія Шийко // Однокласник. — 2019. — № 11. — С. 12.

 

 

 

 

 

Курченко, Євгенія.
Зовнішнє незалежне оцінювання: стратегії підтримки старшокласників / Євгенія Курченко // Директор шк. — 2019. — № 4 (844). — С. 82-92.

 Анотація

Методичні рекомендації допоможуть педагогам та шкільним психологам знизити рівень тривожності учнів перед тестуванням й ефективно підготуватися не лише до ЗНО, а й до будь-якого шкільного іспиту.

 

 

Ключ до вищої освіти, або ЗНО в різних країнах [Текст] // Директор школи. — 2019. — № 4 (844). — С. 100-105.

 Анотація

США, Німеччина, Великобританія, Польща, Китай, Японія, Ізраїль, Південна Корея, Фінляндія, Україна

 

 

 

Манько, Л. А.
Методичні рекомендації для підготовки учнів до ЗНО / Л. А. Манько // Математика в школах України (Основа). — 2020. — № 4-6 (628-630). — С. 41-43.

Анотація

Про підвищення якості математичної підготовки учнів, формування в учнів математичної культури записів, застосування на уроках тестових форм завдань із використанням самооцінювання та взаємооцінювання.

 

Некрасова, Леоніла.
Дистанційне навчання як сучасна освітня технологія / Леоніла Некрасова // Справи сімейні. — 2020. — № 2-3. — С. 14-15.

 

 

 

 

 

Бугайчук, Анастасія.
Організація дистанційного навчання. Методики, ресурси та інструменти / Анастасія Бугайчук // Управління освітою. — 2020. — № 7-8. — С. 8-80. — Бібліогр. в кінці ст.

 

 

 

 

 

Сліпченко, Валентина.
Освіта на самоізоляції. Огляд проблем організації дистанційного навчання / Валентина Сліпченко // Математика. — 2020. — № 7-8 (883-884). — С. 46-51. — Бібліогр. с. 49 (3 назви).

 

 

 

 

Науменко, Світлана Олександрівна.
Перспективи зовнішнього незалежного оцінювання на рівні базової середньої освіти в Україні у векторах європейського досвіду / Науменко Світлана Олександрівна // Український педагогічний журнал. — 2019. — № 1. — С. 5-15. — Бібліогр. в кінці ст. (21 назва).

Анотація

На прикладі освітньої системи Ірландії висвітлено процедуру організації і проведення ЗНО (державних іспитів) по закінченню закладів базової середньої освіти (молодшого циклу середньої школи). Охарактеризовано іспити з георгафії та “наука”. Описано форми тестових завдань.

 

 

Пужайчереда, Л. М.
Підготовка до ЗНО – легко, цікаво й ефективно! : Інтерв’ю з Ганною Дем’яненко – авторкою книги “Українська література. Візуалізований посібник” / Л. М. Пужайчереда // Вивчаємо українську мову та літературу. — 2020. — № 4-6 (584-586). — С. 2-5.

 

 

 

 

Шулікін, Дмитро.
Про безпеку, формат навчання і вступну кампанію / Дмитро Шулікін // Сучасна освіта України. — 2020. — № 35. — С. 6-7.

 Анотація

Хто має забезпечувати школи антисептиками; як діяти, якщо в учня або педагога виявлено ознаки ГРЗ; коли в школах будуть усі підручники та якими є попередні підсумки цьогорічної вступної кампанії – про це і не тільки йшлося під час конференції в Міністерстві освіти і науки.

 

 

 

Бальвас, М. М.
Способи подолання стресу в період підготовки до складання ДПА, ЗНО / М. М. Бальвас // Географія. — 2020. — № 3-4 (391-392). — С. 57-61.

 Анотація

Поради психолога як продуктивно й ефективно підготуватися до ДПА та ЗНО.

 

 

 

Кудрявцева, Д.
 Усе про контроль. Поради й рекомендації щодо контролю знань та оцінювання навчальних досягнень учнів [Текст] / Д. Кудрявцева // Біологія. — 2019. — № 4 (856). — С. 10-18. — Бібліогр.: с.17 (7 назв).

 Анотація

Оцінка… Здавалося б, просто цифрове вираження рівня знань і сформованості компетентностей учня з предмета. Але якщо розглянути глибше, оцінка стає важливим і відповідальним інструментом у руках не лише учителів, а й кожної людини загалом. Саме оцінка є тим самим важелем, за допомогою якого вчитель може як знищити особистість, так і зробити її суперуспішною, зруйнувати всі надії або допомогти злетіти…

 

 

 

Бойко, Наталія.
Формування предметних компетентностей у процесі підготовки до ЗНО / Наталія Бойко // Дивослово. — 2018. — № 1. — С. 10-16.

Анотація

У статті подано кілька тематичних добірок завдань з української мови, які є частиною майбутнього посібника з підготовки до ЗНО. Зокрема представлено теми «Вставні слова» та «Відокремлені обставини». Актуальні рубрики «Антисуржик», «Фразеологія», «Пароніми» наповнені оригінальними прикладами і завданнями. До кожної теми подано вправи з ключами і цікаві тексти з потужним виховним, дослідницьким та комунікативним потенціалом.

 

 

Березан, О. В.
 Хімія [Текст] : Комплексна підготовка до ЗНО : За чинною програмою ЗНО 2021 / О. В. Березан. — Вид. 5-е, випр. і допов. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. — 368 с.

 

 

 

 

Барна, І. В.
Біологія [Текст] : Комплексна підготовка до ЗНО ; [ЗНО 2021] / І. В. Барна. — Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. — 560 с.

 

 

 

 

 

 

Безуглий, В. В.
Географія [Текст] : комплексна підготовка до ЗНО : ЗНО-2021 / В. В. Безуглий, І. І. Костащук. — Київ : Генеза, 2020. — 304 с. — (Зовнішнє незалежне оцінювання на 200 балів).

 

 

 

 

Як підготуватись до ДПА та ЗНО // Сучасна освіта. — 2019. — № 5 (149). — С. 15.

Анотація

Для того що впевнено впоратися з тестом у напруженій екзаменаційній обстановці, почніть готуватися до тестування заздалегідь.