У опитуванні взяли участь: громадські організації, школи, ліцеї, гімназії, університети, молодіжні центри, благодійні організації, органи місцевого самоврядування, інклюзивно-ресурсний центр.
Розробник дослідження: Паянок Наталія Василівна, провідна бібліотекарка науково-методичного відділу, соціолог ДБУ для юнацтва.
55,2% респондентів — це фахівці з досвідом роботи з юнацтвом/молоддю понад 9 років.
Спеціалісти, котрі працюють з юнацтвом/молоддю мали позитивний/плідний/результативний досвід співпраці з бібліотеками для юнацтва/молоді, а саме:
- організація спільних заходів, зокрема національно-патріотичного спрямування;
- бібліотека для юнацтва як платформа для проведення інтелектуальних ігор, тренінгів, майстер-класів, презентації, фотовиставок тощо;
- запрошення фахівців бібліотеки для юнацтва яктренерів;
- надання методичних консультацій;
- поширення інформації через ресурси бібліотеки для юнацтва;
- використання сайтів бібліотек для юнацтва.
Фахівці використовують інформаційні матеріали, підготовлені бібліотекою для юнацтва/молоді у своїх регіонах:
- методичні матеріали, які формують та видають юнацькі бібліотеки;
- статистичні дані про юнацтво/молодь;
- матеріали, представлені на сайті бібліотеки: результати соціологічних досліджень;
- бібліографічні списки літератури до ювілейних дат письменників, рекомендаційні списки літератури;
- відеоролики, презентації, виставки, книги;
- сайт бібліотеки та комп’ютерний зал;
- використання електронного каталогу бібліотек для юнацтва.
42,9% респондентів зазначили, що існує потреба у розміщенні документів (звітів, програм, проєктів) організацій, які працюють з юнацтвом/молоддю в електронних базах даних юнацьких бібліотек.
Існує запит від організацій щодо довготривалої інформаційної підтримки кваліфікованих фахівців бібліотеки. Актуальні напрями, теми:
- молодіжні проєкти, ґранти (67,9%);
- бібліотеки та розвиток читання (59,4%);
- розвиток креативного потенціалу молоді (56,6%);
- онлайн-заходи (47,2%);
- освіта, в т. ч. для внутрішньопереміщених осіб та біженців (38,7%);
- професійне визначення юнацтва/молоді (37,7%);
- законодавство (32,1%);
- воркшопи (32,1%);
- стартапи (31,1%);
- соціальне підприємництво (17%).
Види інформаційної допомоги, які необхідні від фахівців бібліотеки: розробка інформаційно-аналітичних матеріалів для фахівців, які працюють з молоддю (52%); проведення соціологічних опитувань щодо важливих молодіжних питань (43,1%); написання сценаріїв заходів (40,2%); розповсюдження/реклама інформації щодо молодіжних заходів організацій (37,3%); здійснення науково-методичного супроводу молодіжних соціальних проєктів (32,4%).
Респонденти також зазначили індивідуальний спосіб отримання необхідної інформації котрим надають перевагу, зокрема: онлайн-довідка (66,7%); консультаційна допомога з пошуку і відбору джерел (43,8%); фахове дистанційне консультування (40%).
У межах діяльності на цей час, респонденти зазначили в яких саме аспектах стане у пригоді юнацька бібліотека:
- бібліотечний простір (для проведення молодіжних заходів; дозвілля, відпочинок і для молоді, і молодіжних фахівців; підвищення професійноїкомпетенції молодіжних працівників) — 76,4%;
- національно-патріотичне виховання молоді — 66%.