Психологія, педагогіка

 

Вуйчич, Н.
Неудержимый. Невероятная сила веры в действии [Текст] / Н. Вуйчич. — Москва : Эксмо, 2014. — 320 с.

Анотація:

Це друга книга популярного оратора, автора бестселера «Життя без кордонів», відомого мільйонам людей у всьому світі. Незважаючи на те, що Нік Вуйчич народився без рук і ніг, він побудував успішну кар’єру, багато подорожує, одружився, став батьком. Нік пройшов через відчай і колосальні труднощі, але вони не зломили його, тому що він зрозумів: Бог створив його таким в ім’я великої мети – стати прикладом для зневірених людей. Нік впевнений, що успіху йому вдалося домогтися лише завдяки тому, що він втілив віру в дію.

У цій книзі Нік Вуйчич говорить про проблеми і труднощі, з якими ми стикаємося щодня: особисті кризи, складності у відносинах, невдачі в кар’єрі і роботі, погане здоров’я та інвалідність, жорстокість, насильство, нетерпимість, необхідність справлятися з тим, що нам непідконтрольне. Нік пояснює, як подолати ці складності і стати нестримним.

 

 

Дмитриева, К.
Как любить ребенка, не боясь избаловать [Текст] / К. Дмитриева. — Москва : АСТ, 2014. — 256 с. — (Самые важные книги мамы).

Анотація:

Багато батьків чули, що дитину потрібно любити безумовно. Але тим не менше їх турбує питання: “А як же виховання? Якщо дитину любити всяку, так вона і на шию сяде, виросте егоїстичною особою, яка вважатиме, що їй все дозволено”. Нас часто кидає з крайності в крайність. Залежно від обраного стилю виховання батьки або тримають дітей в їжакових рукавицях, або ростять за принципом “аби дитина була задоволена і не плакала”. І в тому і в іншому випадку неминучі проблеми. Дитина або ризикує вирости безініціативною, флегматичною, заплутаною. Або – примхливою, агресивною, що не визнають авторитету батьків. Що ж робити? Як знайти ту саму золоту середину? Автор книги ділиться з вами своїм досвідом виховання, розповідає, як подолати невірні установки, уникнути поширених помилок у вихованні і стати чудовими батьками щасливого малюка

 

 

Лівін, М.
Сторітелінг для очей, вух і серця [Текст] / М. Лівін. — Київ : Наш формат, 2020. — 184 с.

Анотація:

Уce нa cвiтi мoжнa poзпoвicти чepeз icтopiю. Xaй би пpo щo ви пиcaли, iнфopмaцiя cтaнe яcкpaвiшoю й цiкaвiшoю, якщo зaгopнути її в тaкий фopмaт. Caмe icтopiя, a нe cуxi фaкти дoпoмaгaють eмoцiйнo зaлучити й пepeкoнaти вaшу aудитopiю.

У цiй книжцi Мapк Лiвiн пoяcнює, як нaвчитиcя чути й бaчити icтopiї, пoглибити влacнe poзумiння тeкcту i зaxoпливo пиcaти. A щe нaвoдить poзмoви з вiдoмими укpaїнcькими пиcьмeнникaми, peклaмicтaми, жуpнaлicтaми, якi poзпoвiдaють пpo cвoї пiдxoди дo cтopiтeлiнгу й нaпиcaння тeкcтiв.

Мapк Лiвiн — жуpнaлicт i пиcьмeнник, cпiвaвтop i вeдучий пoпуляpнoгo пoдкacту пpo пcиxoлoгiю «Пpocтими cлoвaми». Видaвeць The Village Укpaїнa тa Inspired. Виклaдaч cтopiтeлiнгу в шкoлi кoмунiкaцiй Bazilik i нa пpoгpaмi MBA в Києвo-Мoгилянcькiй бiзнec- шкoлi. Cпiкep кoнфepeнцiї TEDx. У 2019-му Мiжнapoднa paдa з дитячoї тa юнaцькoї книги (Швeйцapiя) внecлa йoгo пoвicть «Piкi тa дopoги» дo cпиcку видaтниx книжoк для дiтeй з iнвaлiднicМихальська, С. А.

Психологія мовленнєвої поведінки дитини 5-7 років життя [Текст] : монографія / С. А. Михальська. — Кам‘янець-Подільський : ПП Зволейко Д. Г., 2020. — 360 с.

Анотація:

У монографії розкрито теоретико-експериментальні матеріали дослідження проблеми мовленнєвої поведінки дитини в різних ситуаціях невизначеності та новизни та виявленню психологічних чинників, що сприяють підвищенню смислової регуляції мовленнєвої поведінки дитини у взаємодії з дорослими та ровесниками.

 

Пезешкіан, Н.
Лексикон позитивної психотерапії [Текст] : довідник / Н. Пезешкіан, А. Азіз ; пер. з нім. М.В. Отенка ; за ред. С.А. Отенко. — Київ : Талком, 2019. — 192 с.

Анотація:

У книжці видатний німецький психотерапевт, основоположник методу позитивної психотерапії Носсрат Пезешкіан та його колега Анас Азіз стисло виклали основні поняття позитивної психотерапії і суміжних напрямів психології та психіатрії.

Словниковий розділ книжки доповнено додатком з прикладами та ілюстраціями.

Актуальність позитивної психотерапії зумовлена тим, що метод загалом осучаснив психотерапію, увібравши й узагальнивши найцінніше з напрацювань попередників, залишаючись відкритим для подальшого розвитку.

Видання стане у пригоді всім, хто опановує або застосовує метод позитивної психотерапії, хто цікавиться питаннями психології та психотерапії, студентам, які вивчають ці дисципліни.

 

Туранскі, С.
Книжка про виховання, яку можна читати дітям [Текст] / С. Туранскі, Д. Міллер ; [пер. з англ. О. Гладкий]. — Львів : Свічадо, 2017. — 168 с.

Анотація:

Виховання дітей – нелегкий обов’язок, і всі батьки час від часу відчувають розчарування. Інколи їх спантеличує те, що вони просто не знають, що робити далі.

У цій книзі ви зустрінете Крейга і Марлен, типових батьків, які відверто діляться своїм досвідом та батьківськими труднощами і досягненнями.

Книга пропонує 8 засобів, які здатні зробити виховання легшим та ефективнішим у нашому шаленому світі. Вони допоможуть вам без крику заохотити дитину до послуху, виховувати конструктивно, позитивно, послідовно, зважати на вік дитини, допомогти своїм дітям пристосовуватися до різних змін, прищеплювати їм цінності, впоратися з їхнім гнівом… і ще багато-багато корисного.

Автори книги – Скотт Туранскі та Джоан Міллер – досвідчені педагоги, батьки та свідомі християни, засновники Центру біблійного виховання в США та автори численних публікацій в галузі педагогіки, що поєднана із Божим задумом людини.

 

Ялом, І.
Шопенгауер як ліки [Текст] : психотерапевтичний роман / І. Ялом ; [пер. з англ. В. Кучменко]. — Харків : Кн. клуб “Клуб сімейн. дозвілля”, 2018. — 510 с.

Анотація:

• Від автора міжнародних бестселерів

• Ця історія змусить вас любити життя

• Ірвін Ялом – один із найкращих психотерапевтів сучасності

Звичайний психотерапевт Джуліус Герцфельд дізнається, що в нього виявили меланому і жити йому залишається щонайбільше рік. Кардинально переосмисливши своє минуле, він раптово вирішує дізнатися, як склалося життя тих пацієнтів, яким він не зміг допомогти. Зокрема життя Філіпа Слейта – сексуально одержимого хіміка-соціопата. Під час зустрічі Джуліус розуміє, що Філіпу вдалося вилікуватися самотужки завдяки… філософії Артура Шопенгауера. Тепер лікар та пацієнт у певному сенсі міняються місцями… “Ентузіазм Ялома заразний. І він, безумовно, знає, як майстерно розповісти захопливу історію”. Los Angeles Times Про автора: Ірвін Ялом – жива легенда психоаналізу, засновник школи екзистенціальної психології, володар Oscar Pfister Award за внесок в релігію та психіатрію, доктор медичних наук і професор Стенфордського університету, за чиїми підручниками навчаються тисячі майбутніх лікарів у всьому світі. Доктор Ялом створив новий жанр навчальної оповіді, у якій зі щирістю й дотепністю розповідає про випадки зі своєї психіатричної практики.

 

Спільнота в умовах воєнного конфлікту: психологічні стратегії адаптації [Текст] : монографія / [Л. М. Коробка, В. О. Васютинський, В. Ю. Вінков] ; за наук. ред. Л. М. Коробки. — Кропивницький : Імекс-ЛТД, 2019. — 286 с.

Анотація:

У монографії висвітлено результати дослідження психологічних стратегій адаптації спільноти до умов наслідків воєнного конфлікту в різних сферах життєдіяльності, зміст яких визначено на основі моделей зміцнення громадського здоров’я, ціннісного порозуміння, опрацювання травматичного досвіду, застосування медіа практик, родинної взаємодії, трансформації соціального капіталу. Обґрунтовані в монографії положення і висновки розширять уявлення про психологічні стратегії адаптації спільноти до умов та наслідків воєнного конфлікту, сприятимуть посиленню громадської уваги до проблем адаптації в умовах воєнного конфлікту, усвідомленню членами різних спільнот можливостей активізації їхніх зусиль із подолання наслідків воєнного конфлікту. Адресовано науковцям, що розробляють проблеми соціальної психології та суміжних з нею наук, викладачам закладів вищої освіти, студентам та аспірантам, фахівцям у галузі освіти – практичним психологам.

 

Фабер, А.
Как говорить, чтобы дети слушали и как слушать, чтобы дети говорили [Текст] / А. Фабер, Э. Мазлиш ; [пер. с англ. А.Завельской]. — Київ : Форс Україна, 2019. — 336 с. — (Плюс 1 победа).

Анотація:

Проблеми у взаєминах з дітьми бувають у всіх. “Чому ти не слухаєш, чому так себе ведеш?” – подібні закиди знайомі кожній дитині. І кожен з батьків іноді відчуває безсилля, коли не може “достукатися” до сина чи дочки. Але, може, вся справа в тому, що дорослі не завжди знають, як донести до дитини свої думки і почуття і як зрозуміти її? Ця книга – розумний, зрозумілий, добре і з гумором написаний посібник про те, як правильно спілкуватися з дітьми (від дошкільнят до підлітків). Ніякої нудної теорії! Тільки перевірені практичні рекомендації та маса живих прикладів на всі випадки життя! Автори – всесвітньо відомі фахівці в області відносин батьків з дітьми – діляться з читачем як своїм власним досвідом (у кожної – троє дорослих дітей), так і досвідом численних батьків, які відвідували їхні семінари. Книга буде цікава всім, хто хоче прийти до повного взаєморозуміння з дітьми і назавжди припинити “конфлікти поколінь”.

 

Синсеро, Д.
НИ СЫ. Будь уверен в своих силах и не позволяй сомнениям мешать тебе двигаться вперед [Текст] / Д. Синсеро. — Киев : Бомбора : Форс Україна, 2019. — 320 с. — (Книги, которые нужно прочитать до 35 лет).

Анотація:

Одна з найпопулярніших книг з самодопомоги, яка допомогла багатьом людям змінити своє життя. За допомогою історій, що надихають, порад мудреців і простих вправ автор книги Джен Сінсеро допоможе вам створити життя, якого ви прагнете. Автор запрошує вас в трохи дику, але разом з тим радісну поїздку до вашої власної трансформації, допомагаючи вам створювати ваш власний стійкий шлях до фінансів, відносин, кар’єри, і взагалі всебічно розвивати життя, якого ви так бажаєте. Ще не встигнувши дочитати цю книгу до кінця, ви зрозумієте, чому ви такий, яким ви є, як любити те, що ви не можете змінити, як змінити те, що ви не любите, і як використовувати Силу, щоб впораєтися з усіма вашими проблемами. Джен Сінсеро на власному досвіді переконалася, що починати змінювати своє життя не просто, але результат вартий того. Якщо змішати докупи віру у свої сили, зухвалість, самоіронію і гумор, то можна прийти до того життя, про яке ви мрієте. Чому варто купити книгу «НИ СЫ. Будь уверен в своих силах и не позволяй сомнениям мешать тебе двигаться вперед» Джен Сінсеро? «НИ СЫ. Будь уверен в своих силах и не позволяй сомнениям мешать тебе двигаться вперед» – це не просто книжка про самодопомогу, це найкраща книга на цю тему. Автор пропонує читачеві двадцять сім дієвих методик, які приведуть вас до реальних результатів. Книга Джен Сінсеро відрізняється від багатьох інших, ще й щирим гумором, дивовижною самоіронією і неймовірною зухвалістю.

 

 

Оклі, Б. Уроки без мороки. Хороші оцінки без зайвих страждань

Оклі, Б. Уроки без мороки. Хороші оцінки без зайвих страждань [Текст] / Б. Оклі, Т. Сейновскі, Е. Макконвіл ; пер. з англ. Д. Кожедуб. – Київ : Наш формат, 2019. – 224 с. – ISBN 617-7730-81-0. Уci ми нaчeбтo вмiємo вчитиcя. Aлe нa зaвaдi дo oмpiяниx гapниx oцiнoк чacтo cтaють пoгaнi зoмбi. Цe нaшi нeдoбpi звички: вiдклaдaти нaвчaння нa пoтiм, вiдвoлiкaтиcя нa cмapтфoн, нe cпaти пepeд кoнтpoльнoю чи icпитoм. Тa, нa щacтя, icнують i xopoшi зoмбi, пoдpужитиcя з якими дoпoмoжe ця книжка. Oкpiм цьoгo, у нiй є бaгaтo цiкaвиx нaвчaльниx тexнiк i вiдпoвiдeй нa нecпoдiвaнi зaпитaння. Як кocмiчнi пpибульцi, пoмiдopи й вocьминoги дoпoмaгaють вчитиcя? Як cтaти пpoфi в мaтeмaтицi, якщo нaвiть мнoжeння нa 2 чacтo викликaє тpуднoщi? Якa кopиcть вiд мeтoду гумoвoї кaчки? Ця книжкa пoкaжe, щo нaвчaння мoжe бути швидким, яcкpaвим i пpocтим. A якщo вce пpaвильнo cплaнувaти — з’явитьcя бiльшe чacу нa улюблeнi cпpaви. Книгa призначена для дiтeй, пiдлiткiв, виклaдaчiв тa бaтькiв, a тaкoж для вcix, xтo дoпoмaгaє дiтям eфeктивнo нaвчaтиcь.

 

 

 

Терлецька, Л. Г. Психологія здоров‘я: арт-терапія малюнком

Терлецька, Л. Г. Психологія здоров‘я: арт-терапія малюнком [Текст] : навч. посіб. / Л. Г. Терлецька. – Київ : Слово, 2019. – 152 с. – ISBN 966-194-297-3.

Ми діємо відповідно до образу самих себе, який виробився у нас упродовж життя. Цей образ себе, що, у свою чергу, керує кожною нашою дією, визначається в різному ступені трьома факторами: спадковістю, вихованням і самовихованням. Наслідувана частина найменше піддається зміні. Біологічні особливості індивідуума особливості нервової системи, кісткової структури, м’язів, органів чуттів, емоційно-почуттєвої сфери визначені його фізичною спадковістю задовго до того, як він починає усвідомлювати себе. Але образ себе розвивається з його природних дій та емоційних реакцій протягом життя. Виховання й освіта визначає мову і задає паттерни, або фіксовані структури, уявлень і реакцій, властивих певному співтовариству людей. Ці уявлення і реакції різні в різному середовищі, вони не характеризують людство як вид, будучи характерними для певних груп індивідуумів. З трьох факторів, що визначають наш образ себе, лише самоосвіта до деякої міри знаходиться в наших руках. Зрештою, допомога самому собі єдиний шлях, відкритий кожному. Цей шлях може бути складним і важким, але для кожного, хто почуває потребу в зміні і поліпшенні, це можливо, якщо тільки пам’ятати, що потрібно ясно розуміти деякі речі, щоб процес не став нездійсненним. Із самого початку потрібно ясно розуміти, що процес навчання нерегулярний, він складається зі сходинок, і на цьому шляху будуть спади так само, як і кроки нагору. Далі, варто розуміти, що в міру змін у собі можуть виявитися нові, що дотепер не помічалися труднощі. Раніше усвідомлення не могло їх бачити з страху чи через біль, що вони заподіюють; у міру зміцнення впевненості в собі труднощі починають помічатися. Більшість людей робить спроби поліпшити або виправити щось у собі, навіть якщо ці спроби не усвідомлюються. Звичайна людина задоволена своїми досягненнями і думає, що їй досить декількох аутогенних вправ для виправлення недоліків тіла і характера, отримання здоров’я, рятування від психологічного і фізичного болю. Насправді процес терапії людської душі містить у собі багато різних аспектів, з якими познайомить Вас цей посібник.

 

 

Верринглоер, Р. Маленький воздухоплаватель

Верринглоер, Р. Маленький воздухоплаватель [Текст] / Р. Верринглоер ; [пер. с англ. Л. С. Златовой]. – Одесса : ВМВ, 2019. – 120 с. – ISBN 966-413-656-0 Книга для семейного чтения!

Легко и доступно, в форме Сказки, Ричард Верринглоер, врач, психотерапевт, тренер в методе Позитивной психотерапии рассказывает о развитии и взрослении ребёнка, о взаимоотношениях детей и родителей в русле Позитивной и Транскультуральной психотерапии Н. Пезешкиана.

Книга может быть рекомендована всем родителям, педагогам, воспитателям, детским психологам и всем интересующимся.

 

 

 

 

Петрановська, Л. В. Таємна опора: емоційний зв‘язок у житті дитини

Петрановська, Л. В. Таємна опора: емоційний зв‘язок у житті дитини [Текст] / Л. В. Петрановська ; [пер. з рос. О. Рибки]. – Харків : Vivat, 2019. – 224 с. – (Актуальна тема)

Як формується прив’язаність до батьків від дитинства до підліткового віку? Як стати для сина або дочки міцною і при цьому таємною опорою і виростити їх упевненими й самодостатніми? Що краще: ранній розвиток або природне опанування навичок, дитячий садок або виховання бабусі, свобода або контроль? На ці та інші запитання, якими переймаються батьки, відповідає, ґрунтуючись на науковій теорії прив’язаності, Людмила Петрановська. У цій книжці ви неодмінно знайдете потрібні відповіді й зможете не лише зрозуміти, що стоїть за дитячими розпещеністю, агресією, важкою вдачею, а й зрозуміти, чим допомогти своїй дитині, щоб вона росла й розвивалася, не марнуючи сил на боротьбу за вашу любов.

 

 

 

Томчева, С. Юноша в кабинете психотерапевта: Агрессивный юноша

Томчева, С. Юноша в кабинете психотерапевта: Агрессивный юноша[Текст] : Психодинамика агрессивного поведения в юношеском возрасте – позитивная и транскультуральная психотерапия : пособие / С. Томчева. – Одесса : ВМВ, 2019. – 124 с. – ISBN 966-413-657-7.
Книга «Юноша в кабинете психотерапевта: агрессивный юноша» болгарского психолога-психотерапевта Стефанки Томчевой представляет собой пособие для специалистов, практикующих в области детско-юношеского психического здоровья.

Автор предлагает четкий алгоритм работы с агрессивными молодыми людьми и подтверждает его современными научными взглядами на проблематику и примерами из собственной практики. Практическая работа с юношами представлена через призму Позитивной и Транскультуральной психотерапии Н. Пезешкиана. Книга может быть рекомендована школьным и детским психологам, педагогам, родителям и всем интересующимся.

Стефанка Томчева практикующий детско-юношеский психолог, PhD в области психологии, психотерапевт и международный Мастер тренер в методе Позитивной и Трансультуральной психотерапии Н.Пезешкиана, руководитель психосоциального центра «Селена» ( город Шумен, Болгария). Вот уже более 20 лет Стефанка Томчева работает с детьми и подростками. Автор также является специалистом в области кризисного консультирования

 

 

Томсон, Г. Немислиме [Текст] : 9 історій про людей із дивовижним мозком / Г. Томсон ; пер. з англ. І. Павленко. – Київ : Наш формат, 2019. – 232 с. – ISBN 617-7682-48-5.

Наш мозок набагато дивніший, ніж нам здається. Ми приймаємо як належне, що можемо запам’ятовувати, відчувати емоції, орієнтуватися на місцевості, співпереживати й розуміти навколишній світ. Але як зміниться наше життя, якщо ці здібності різко посиляться – або зникнуть протягом ночі? Гелен Томсон багато років подорожувала світом, відстежуючи вкрай рідкісні розлади мозку. У «Немислимому» вона розповідає про дев’ятьох надзвичайних героїв, яких зустріла на цьому шляху. Від людини, яка думає, що вона тигр, до лікаря, який відчуває біль інших, просто дивлячись на них. Це незабутня подорож у глибини людського мозку, що покаже, як формуються спогади, котрі ніколи не зникають, та емоції.

 

 

Рок, Д. Твій мозок у роботі. Як припинити відволікатися і працювати продуктивніше [Текст] / Д. Рок ; пер. з англ. Д. Кожедуб. – Київ : Наш формат, 2019. – 288 с. – ISBN 617-7730-51-3.

Дослідник Девід Рок в цій книзі дає відповідання на такі питання, як: максимізація розумового ресурсу; чому інколи буває так важко зосередитись, і як керувати відволікаючими факторами; як максимально збільшити свій шанс знайти ідеї, які допоможуть вирішити найскладніші проблеми; як набагато ефективніше співпрацювати з іншими людьми.

 

 

Гера, Т. І. Супровід інтеграції сімей переселенців: технологія роботи асистента родини [Текст] : [підручник] / Т. І. Гера. – Дрогобич : ДДПУ ім. І. Франка, 2018. – 244 с. – ISBN 966-384-405-3.

 

 

Крановиц, К.-С. Разбалансированный ребенок. Как распознать нарушения обработки сенсорной информации и справиться с ними [Текст] / К.-С. Крановиц. – Киев : Мультиметод, 2019. – 384 с. – ISBN 966-97712-4-7.

Вам трудно понять вашего ребенка или ученика? Вас ставит в тупик его поведение? Вы устали от его капризов? Книга «Разбалансированный ребенок» поможет понять читателю, почему дети порой ведут себя странно и с чем связаны особенности детей, которых мы, взрослые, часто называем «трудными». Эта научно-популярная книга написана простым и понятным языком, в ней приведено множество примеров из жизни. Наверняка, в некоторых из этих примеров читателю будет легко узнать своего ребенка или ученика. Автор предлагает родителям и педагогам пути решения сложных проблем такого ребенка. Книга рассчитана на широкий круг читателей.

 

 

Гресь, А. Школа навиворіт. Що робити, якщо…?

Гресь, А. Школа навиворіт. Що робити, якщо…? Ситуації, які можуть трапитися з дитиною в школі [Текст] / А. Гресь. — Харків : Основа, 2019. — 80 с.
ISBN 617-00-2843-3

Ця книга адресована всім мамам і татусям, а також учителям, які допомагають дітям навчитися бути учнями. “Перший раз у перший клас” – це досить складне випробування для дитини. Шкільне життя для маленького учня часто видається нелегким. І справа взагалі не в оцінках. У книзі для дбайливих дорослих наведені підказки щодо того, як не допустити проблему, як допомогти, якщо вона вже виникла, а також пропонований аналіз найпоширеніших проблем, які можуть виникнути в дитини як у перші шкільні дні, так і пізніше.