В Україні перший вересневий день знаменує не тільки настання осені — мільйони школярів і студентів саме тоді повертаються до навчальних закладів, щоб вчитися вже в наступному класі чи на наступному курсі.
Цього дня також заведено святкувати День знань. Це свято завжди відрізняється яскравістю вражень і нових переживань, нових надій і несподіваних зустрічей .
На жаль, це світле і радісне свято проходить у воєнний час. Проте, незважаючи на війну та інтенсивні бойові дії, завдяки хоробрості та відвазі Збройних Сил, діти мають змогу продовжувати навчатись у школах та ліцеях, а також здобувати освіту у вищих навчальних закладах.
Уся країна об’єдналася для боротьби з окупантами, а бібліотеки для своїх спільнот стали і точкою опори, і місцем сили, і простором для спільнодії. Більшість бібліотек сьогодні не лише обслуговують користувачів, проводять культурно-просвітницькі заходи, забезпечують мешканців громади і переселенців достовірною інформацією, а й перетворилися на волонтерські центри допомоги Збройним Силам України і внутрішньо переміщеним особам.
Пишаємось українцями! Віримо в ЗСУ та незламний волелюбний дух українського народу!
Бажаємо усім нам Перемоги!
Безпечного всім навчання та мирного неба над головою!
Струнгар, Валерія Валеріївна. Бібліотека в інтерактивному медіасередовищі: стан та перспективи [Текст] : монографія / Валерія Валеріївна Струнгар. — Київ : НБУ ім. В. І. Вернадського : НАН України, 2021. — 252 с.
ISBN 966-02-9411-0
У монографії комплексно досліджено бібліотечний сегмент соціальних медіа, розкрито специфіку його формування і функціонування в контексті суспільного використання соціальних медіа.
Висвітлено напрями діяльності вітчизняних і зарубіжних бібліотек щодо використання соціальних медіа, визначено їх особливості. Запропоновано комплекс дієвих методів та критеріїв, які мають використовувати бібліотечні установи для розвитку бібліотечного представництва в соціальних медіа та вдосконалення комунікаційної діяльності. Окреслено перспективні напрями та завдання розвитку інформаційно-бібліотечних процесів в інтерактивному медіасередовищі в контексті сучасної трансформації бібліотек в інформаційні центри з акумуляції та забезпечення доступу до інформаційних ресурсів.
Ульєва, Олена. Великі відкриття та винаходи [Текст] / Олена Ульєва ; [пер. з рос. Д. Задорожньої] ; іл. К. Коновалової. — Харків : ПЕТ, 2021. — 80 с. : іл. — (Моя Перша Книжка).
ISBN 966-925-332-3
А ваша дитина знає,як винайшли електричну лампу? Хто змайстрував перший велосипед чи літак?
Про це їй розкажуть захопливі історії з життя речей. Адже в книжці предмети оживають, розкриваючи секрети своєї появи на світ та імена винаходів. Цілком можливо, що й ваш малюк винайде щось у майбутньому!
Де, що і коли? [Текст] : [пер. з англ.] / [голов. ред. С. Крупчан]. — Київ : Рідна мова, 2021. — 256 с. : іл. — (Енциклопедія для допитливих).
ISBN 966-917-236-5
Коли виникло землеробство? Що таке акведук? Коли слони були завбільшки з поросят? На ці та інші запитання, що цікавлять маленьких чомусиків, дасть відповіді ця книжка, яка містить пізнавальні тексти, цікаві факти і чудові ілюстрації.
Державна бібілотека України для юнацтва Культура читання. Бібліотека. Успіх [Текст] : бібліогр. покаж. / [Державна бібліотека України для юнацта; відп. за вип. Г. А. Саприкін; уклад. В. І. Вовк]. — Київ : ДБУ для юнацтва, 2021. — 93 с. — Загол. обкл.: #Культура читання#Бібліотека#Успіх.
Одним із основних методів виховання духовної культури особистості є її активне залучення до читання.
Видання містить відомості про друковані та електронні джерела інформації, які допоможуть дізнатися про різноманітні заходи та програми на підтримку читання та промоції книги.
Матеріал згруповано за тематичними розділами, а у межах розділів – в алфавітному порядку. Видання містить іменний покажчик та додатки, в яких подані посилання на інтернет-ресурси для популяризації книги та читання, найпопулярніші освітні інтернет-платформи в Україні та успішно реалізовані проєкти і грантові програми.
Видання адресовано працівникам бібліотек, студентам фахових навчальних закладів, організаторам дозвіллєвої діяльності, батькам і вчителям та всім, кого хвилює питання популяризації читання в Україні.
Турбаніст, Дмитро Станіславович. Найвидатніші відкриття [Текст] : фотоенциклопедія / [Дмитро Станіславович Турбаніст]. — Київ : Кристал Бук, 2021. — 48 с. : іл. — (Світ навколо нас). — Авт. вказаний над вих. дан.
ISBN 966-987-756-7
Хто насправді відкрив Америку та чи дійсно Менделєєв побачив таблицю хімічних елементів уві сні? Кому ми завдячуємо зникненням епідемій чуми й віспи та як учені дізналися про існування таємничих невидимих променів? Відповіді на ці та інші запитання, пов’язані з найвидатнішими відкриттями в історії людства, ви знайдете на сторінках нашої книжки.
Для наочності тексти проілюстровано репродукціями картин, яскравими фотографіями й простими схемами. Книжку адресовано допитливим підліткам і дорослим.
Фішу, Бертран. Ненудна наука [Текст] : Для тих, кому від 7 до 107 років / Бертран Фішу, Марк Бейні; іл. П. Леметра. — Харків : Vivat, 2021. — 86 с. : іл. — (Енциклопедії).
ISBN 966-982-174-4
Чому зникли динозаври? Як народжується вулкан?
Чому ми позіхаємо? Чи можемо ми ходити поверхнею Юпітера?
Коли народився перший комп’ютер?
Ця дивовижна книжка дасть відповіді на безліч складних питань із багатьох галузей науки: астрономії, фізики, природничих наук, технологій, історії…
Відповіді й роз’яснення, створені журналістами-науковцями, подано простою мовою, цікаво й дотепно. А смішні ілюстрації не дадуть занудьгувати.
«Ненудна наука» — найкращий подарунок усім, хто хоче дізнатися якомога більше про світ навколо!
Мур, Ґарет. Нові інтелектуальні ігри для розумних дітей [Текст] : Понад 100 stem-головокруток, що стануть чудовою поживою для твого розуму / [Ґарет Мур, Дамара Стронґ ; пер. з англ. О. Оржицького]. — Харків : Клуб Сімейного Дозвілля, 2021. — 192 с. — (Круті головокрутки). — Авт. вказані над вих. дан.
ISBN 617-12-8902-4
Приготуйся до наукової подорожі сторінками цієї захопливої книжки, повної загадок та задачок. Розв’яжи понад 100 STEM-головокруток, перевір свої знання з науки, технологій, інженерної справи та математики.
На тебе чекають динозаври й прадавні мамонти, планети Сонячної системи й електромобілі, шифри азбуки Морзе, ракети, супутники, головокрутки-калькудоку, стрілкові судоку — так багато всього, від загадок з хімії та математичних лабіринтів до нанотехнологій та інженерних винаходів.
Розгортай книжку, обирай будь-яке завдання (адже вони розташовані в довільному порядку) та з’єднуй, рухайся, вираховуй, запам’ятовуй і записуй правильні відповіді. У кінці книжки є відповіді-рятівники, тож не бійся помилятися.
Щасти тобі та веселих розваг
Вандербільт, Том. Початківці. Чому вчитися нового ніколи не пізно [Текст] / Том Вандербільт ; пер. з англ. А. Марховська. — Київ : Лабораторія, 2021. — 256 с.
ISBN 617-7965-66-3
Автор книжки вирішив на собі випробувати принцип lifelong learning («неперервне навчання впродовж усього життя»). Отож він з нуля вчився добре грати в шахи, співати, займатися серфінгом, малювати та жонглювати. І виявилося, що все це цілком можливо. Ідея провести такий експеримент у автора з’явилася, коли він поглянув на свою доньку, яка охоча до вивчення чогось нового, і замислився, чому з віком у більшості людей це бажання пропадає. Ця книжка — його власний пошук відповідей на це питання. І основна причина, як виявляється, полягає зовсім не в тому, що у нас поступово зникають здібності, — а в упередженні, звичці йти «накатаною доріжкою» та страху, що ми витратимо час на щось безперспективне. Про автораТом Вандербільт — журналіст, редактор видання Wired, автор статей про дизайн, технології, науку і культуру в таких виданнях як The London Review of Books, The Financial Times, The Wall Street Journal тощо.
Цифрові бібліотечно-інформаційні ресурси у розбудові наукового сегмента національного інформаційного простору [Текст] : монографія / [відп. ред. К. В. Лобузіна]. — Київ : НБУ ім. В. І. Вернадського, 2021. — 416 с.
ISBN 966-02-9775-3
Монографію присвячено дослідженню та аналізу міжнародного та вітчизняного досвіду створення та розвитку багатоаспектної бібліотечної системи підтримки наукових досліджень. Проаналізовано принципові зміни, що відбулися у сучасній цифровій науковій комунікації, їх вплив на діяльність наукових бібліотек. Показана роль наукових бібліотек у формуванні електронної дослідницької інфраструктури, де бібліотечні спеціалісти забезпечують складні функціональні обов’язки на рівні експерта, пов’язані з реалізацією цифрових проєктів. Розглянуто участь наукових бібліотек в цифрових соціогуманітарних проектах, пов’язаних зі створенням цифрових ресурсів національної пам’яті та культурної спадщини. Визначено основні принципи створення бібліотечної системи підтримки наукових досліджень та забезпечення функціонування інституційних систем управління науковою інформацією. Висвітлено досвід та подальші перспективи Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського у напрямку розвитку електронної дослідницької інфраструктури України.
Монографія призначена для широкого кола бібліотечних та інформаційних спеціалістів, фахівців з інформаційно-комунікаційних технологій та вчених, які беруть участь в обігу знань у цифрових наукових комунікаціях.
Остапчук, Олександр Миколайович. Шкільне життя як свято [Текст] / Олександр Миколайович Остапчук. — Тернопіль : Терно-граф, 2021. — 176 с.
ISBN 966-457-427-0
У цьому унікальному виданні відображено прагнення педагогічного колективу Тернопільського навчально-виховного коплексу “Школа-ліцей №6 ім. Н. Яремчука” відмовитися від набридливих стереотипів організації виховного процесу з його “виховними годинами”, “планами виховної роботи”, псевдосвятами тощо, торуючи взамін шлях від “великої нерадості” до “школи радості”.
Дмитренко, Світлана. Click-навчання.Методика організації освітнього процесу сучасної молоді [Текст] / Світлана Дмитренко, Наталія Харченко // Профтехосвіта. — 2020. — № 7-8. — С. 108 – 113.
Дмитренко, Світлана. Click-навчання / Світлана Дмитренко, Дар‘я Долгова, Наталія Харченко // Позашкілля. — 2020. — № 7-8 (163-164). — С. 14-19.
Click-навчання – це методика організації освітнього процесу сучасного покоління молодіі і характеризується змінами мисленнєвого процесу та кліповим сприйняттям навколишньої дійсності
Велика книга “Чому?” [Текст] : [енциклопедія : пер. з англ.] / [голов. ред. С. Крупчан]. — Київ : Рідна мова, 2020. — 496 с. — (Енциклопедія для допитливих).
ISBN 966-917-237-2
Ця книжка для дітей, які вже досягли віку «чомусиків». Вони ставлять запитання про все на світі, й задовольнити дитячу цікавість непросто.
У цій енциклопедії юний читач знайде відповіді на багато своїх запитань — про таємниці природи і стародавні цивілізації, про історичні події та знамениті постаті, про тваринний і рослинний світ і про місце людини у Всесвіті та на Землі. Видання щедро ілюстроване і стане настільною книжкою для школярів.
Завдяки книжкам серії «Енциклопедія для допитливих» дитина стане маленьким інтелектуалом.
Прайс, Лія. Про що ми говоримо, коли говоримо про книжки [Текст] : Історія та майбутнє читання / Лія Прайс ; [пер. з англ. М. Лузіної]. — Київ : Yakaboo Publishing, 2020. — 224 с.
ISBN 617-7544-66-0
Прихід цифрової ери спричинив паніку в рядах книгофілів, які побоюються зникнення цілого пласту культури, що ледь чи не визначає людство як таке; йдеться про вміння читати і можливості це робити у найідеальніший спосіб. Але аура сакральності оточила так ціновані нами друковані предмети лише нещодавно. Їхня історія — це історія наступу модерності, в якій книжки завжди були авангардом, стверджує Лія Прайс у своєму проникливому дослідженні. А оплакуємо ми радше ілюзорний ідеал читацької зануреності, таку собі «золоту добу читання», якої, найімовірніше, насправді ніколи не існувало.
Стецула, Надія. Формування екологічної компетентності майбутніх учителів природничих спеціальностей засобами STEM-технології [Текст] / Надія Стецула, Леонід Оршанський // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. — 2022. — Вип. 4. — С. 126-137. — Бібліогр. в кінці ст. (20 назв).
підготовка фахівця, майбутні учителі, здобувачі вищої педагогічної освіти, навчальна STEM-технологія, екологічна компетентність, навчально-пізнавальна діяльність
Ткачук, Галина. Школознавство [Текст] / Г. Ткачук; іл. Ю. Твєрітіної. — Київ : Портал, 2020. — 64 с. : іл.
ISBN 617-7925-13-1
Думаєте, саме у вас найнудніші підручники, найсуворіші шкільні правила і найскладніші завдання? Зате не доводиться мити коней, як у школі на Січі. Або п’ять років поспіль учити саму латину й греку, як у єзуїтських школах. Або навчатись окремо дівчатам і хлопцям, як у давніх гімназіях. Навіщо взагалі вигадали ті школи? Авторка пояснить — пізнавально і з гумором.
Ґонік, Л.
Алгебра [Текст] : [комікс] / Л. Ґонік ; худож. Л. Ґонік ; пер. з англ. Н.Стельмах. — Київ : Рідна мова, 2019. — 240 с. — (Наука в коміксах).
ISBN 966-917-296-9
Нова книжка відомого карикатуриста Ларрі Ґоніка, що вивчав і викладав математику в Гарвардському університеті, — це цікавий курс алгебри, що охоплює основні теми шкільної програми, зокрема лінійні рівняння, многочлени, квадратні рівняння і побудови графіків.
Автор з притаманним йому гумором розповідає про знаменитих математиків і наводить приклади практичного застосування «цариці наук» у повсякденні. Унікальна здатність Ґоніка подавати складний матеріал весело, цікаво і доступно, та ще й у структурованому вигляді, робить цю книжку чудовим посібником для школярів, а також для всіх, хто прагне й далі розвивати свої математичні здібності.
Вілліс, К. Ботанікум [Текст] / К. Вілліс ; [пер. з англ. А. Богоніс] ; іл. К. Скотт. — Львів : Вид-во Старого Лева, 2019. — 95 с. — (Ласкаво просимо до музею. Вхід вільний).
ISBN 617-679-632-9
Ласкаво просимо до «Ботанікуму»!
Цей музей відкритий цілодобово. Він став притулком для надзвичайної колекції рослин: від крихітних водоростей до неймовірних рослин-хижаків. Тут також є гриби та лишайники дивовижних кольорів. Дізнайтеся про те, як еволюціонували рослини та як пристосувалися для того, щоб вижити.
Аби дослідити царство рослин у всій його красі, заходьте сюди.
Бітті, Роб. Дивовижна наука [Текст] : 70 захопливих експериментів, які можна провести вдома / Роб Бітті ; іл. С. Піта ; пер. з англ. Т. Кузьменко. — Київ : Книголав, 2019. — 96 с. — (Дитяча полиця).
ISBN 617-7563-87-6
Самотужки викликати дощ, приготувати їжу в сонячній пічці, зробити морозиво за допомогою солі чи змайструвати водяне колесо – це лише маленька частина із 70 цікавих рецептів, які є у «Дивовижній науці». Книжка розкриє та покаже властивості таких речовин, як вода, повітря, сіль, цукор, а також десятків інших предметів, які легко знайти вдома. Завдяки великій кількості експериментів, дитина вивчатиме хімію, фізику, біологію та конструювання.
Пуї, Ж. -Б. Енциклопедія неуків, бунтівників та інших геніїв [Текст] / Ж. -Б. Пуї ; задум і кер. А. Бланшар ; худож. С. Блох. — Львів : Вид-во Старого Лева, 2019. — 139 с.
ISBN 617-679-554-4
Хто б подумав, що з них виростуть великі люди, коли вони були малими дітьми? Перед вами галерея портретів видатних особистостей, які залишили помітний слід в історії, літературі, мистецтві та науці, дарма що все починалося безладно. Згодом історія увінчала їх славою й охрестила геніями.Ці величні постаті фігурують у шкільній програмі як монументальні персонажі. У словниках і музеях бачимо суворочолих класиків із повними кишенями чеснот. Однак кишені бувають дірявими. Спробуй відкрити для себе ці гучні імена по-новому і дізнатися більше про їхні зухвалі юні роки…
Гаттон, С. Крута фізика [Текст] / С. Гаттон ; пер. з англ. Г. Лелів. — Київ : Моя книжкова полиця, 2019. — 112 с. — (Круті знання для пізнання).
ISBN 966-97730-3-6
Фізика вивчає Всесвіт — від найбільших галактик до найменших субатомних частинок. На сторінках цієї книжки є цікаві сучасні практичні експерименти: як самотужки складати електричне коло, викликати торнадо у пляшці й вимірювати швидкість світла за допомогою зефірок-маршмелоу! Цей неймовірний британський науково-популярний посібник з фізики – Cool Physics тепер мають у своєму навчальному арсеналі й українські школярі.
Сторітелінг в освіті // Шкільний світ. Бібліотека. — 2020. — № 3 (167). — 150 с. — Бібліогр. в кінці ст. (13 назв).
Мірошниченко, С. А. Цікава наука [Текст] / С. А. Мірошниченко ; [С. А. Мірошниченко ; пер. із рос. О. В. Зав‘язкін]. — Київ : Кристал Бук, 2019. — 160 с. :іл. — (Велика книжка). — Авт. вказаний над вих. дан.
ISBN 966-987-140-4
Усе, що створює людина, усе, чим вона живе, так чи інакше пов’язане з точними та природничими науками. Ця книжка допоможе хлопчикам і дівчаткам одержати нові знання з математики, фізики, хімії та біології людини. Яскраві ілюстрації, популярний виклад матеріалу, тематичні запитання, досліди, фокуси, вікторини — що ще треба для захопливого домашнього навчання?! Переконайтесь, що наука може бути надзвичайно цікавою! Адресовано допитливим хлопчикам і дівчаткам, а також їхнім дбайливим батькам.
Бібліотека: місце традицій, простір інновацій [Текст] : матер. круглого столу, присвяч. 55-річчю наук. б-ки КНУКіМ; Київ; 30 листопада 2018 р. / [редкол.: Ю.І. Горбань та ін.]. — Київ : КНУКіМ, 2018. — 158 с.
Наукова бібліотека Київського національного університету культури і мистецтв проводить низку заходів, присвячених 50-річчю заснування університету та 55-річчю заснування бібліотеки. У рамках святкування відбувся круглий стіл «Бібліотека: місце традицій, простір інновацій» за участі представників провідних національних бібліотек України, бібліотек закладів вищої освіти, публічних бібліотек. Обговорювались актуальні проблеми книги і бібліотеки в єдиному інформаційному просторі, інновацій у створенні й популяризації електронних ресурсів, питання інформаційної культури користувачів бібліотек.
Шубіна, Олена. Використання STEM-технологій для формування креативності вихованців закладів позашкільної освіти [Текст] / Олена Шубіна // Українська полоністика. — 2021. — Вип. 19. — С. 186-193. — Бібліогр. в кінці ст. (16 назв).
позашкільна освіта, освітні інновації, метод проєктів, мейкерство, STEM-освіта, STEM-технології, навчання в гуртку, креативність, інтегроване навчання
Долбенко, Т. О. Документні ресурси бібліотек [Текст] : навч. посіб. / Т. О. Долбенко, Ю. І. Горбань. — Київ : Ліра-К, 2018. — 348 с.
ISBN 617-7320-63-9
Навчальний посібник містить чотири розділи. До кожного з них входить три, чотири теми. Кожний розділ передбачає роботу в аудиторії та поза нею, включає тексти лекцій, семінарські, практичні заняття, самостійну роботу до кожної теми на закріплення вивченого матеріалу.
До навчального посібника увійшли теми рефератів і контрольних робіт, запитання до підсумкового контролю знань та термінологічний словник.
Навчальний посібник призначений для студентів вищих навчальних закладів, слухачів інститутів підвищення кваліфікації бібліотечних працівників та працівників бібліотечних установ.
Нельсон, Д. Історіум [Текст] / Д. Нельсон ; пер. з англ. Д. Завалій ; іл. Р. Вілкінсон. — Львів : Вид-во Старого Лева, 2018. — 95 с. — (Ласкаво просимо до музею. Вхід вільний).
ISBN 617-679-571-1
Цей музей відкритий цілодобово. Ви маєте нагоду побачити колекцію 130 артефактів зі стародавніх цивілізацій. Дізнавайтеся про людей стародавнього світу та досліджуйте дивовижні речі, які вони по собі залишили. Заходьте сюди, щоб пізнати минуле у всій його величі.
Святощук, Оксана. Особливості створення та впровадження в освітній процес STEM-проєктів [Текст] / Оксана Святощук // Освіта на Луганщині. — 2021. — № 2 (63). — С. 21-24. — Бібліогр. в кінці ст. (2 назви).
Впровадження STEM-проєктів в освітній процес закладів загальної шкільної та позашкільної освіти.
Прибора, Наталія Андріївна. Інтерактивні засоби навчання в STEM-освіті / Наталія Андріївна Прибора, Дар’я Сергіївна Жукова, Артем Олексійович Прибора // Grail of Science. — 2022. — № 23. — С. 369-373. — Бібліогр. в кінці ст. (4 назви).
STEM-освіта, інтерактивна освіта, середня школа
Елленберг, Д. Як ніколи не помилятися [Текст] : Сила математичного мислення / Д. Елленберг ; пер. з англ. А. Іщенко. — Київ : Наш формат, 2017. — 408 с. — (Світоглядна література).
ISBN 617-7388-75-2
Математика – це не просто послідовність обчислень, які потрібно зубрити, поки у вас не забракне сил, як вам могло здатися в школі. Професор Джордан Елленберґ доводить, що увесь наш світ пронизаний математикою. Вона демонструє його приховану красу та логіку й має прямий стосунок до нашого щоденного життя. Автор показує, як проблеми в політиці, медицині, бізнесі, богослов’ї вирішуються за допомогою математики. А ще математично пояснює, за скільки часу потрібно приїжджати в аеропорт, чим є насправді “громадська думка”, чому у високих батьків низькі діти, як виграти в лотерею та безліч інших речей.
Курас, В. К. STEM-освіта: особливості навчання у ХХІ столітті [Текст] / В. К. Курас // Педагогічний пошук. — 2020. — № 4 (108). — С. 41-43. — Бібліогр. в кінці ст. (4 назви).
STEM-освіта це інтеграція природничих наук, технології, інженерії та математики, практичне використання учнями своїх знань
Погромська, Ганна. Релевантність математичної освіти в синергії складників STEM [Текст] / Ганна Погромська, Наталя Махровська, Еліна Рогожинська // Вересень. — 2022. — № 3 (94). — С. 17-28. — Бібліогр. в кінці ст. (25 назв).
тісний зв’язок математики з природничими дисциплінами в розрізі STEM-освіти, імплементація ідей STEM-освіти в математику
Дмитренко, Світлана. Click-навчання. Методика організації освітньої діяльності з дітьми Нового покоління [Текст] / Світлана Дмитренко, Дар’я Долгова, Наталія Харченко // Класний керівник. Бібліотека. — 2020. — № 6. — 120 с. — Бібліогр.: с. 67-68 (20 назв).
Розділ І. Чому сучасних дітей треба вчити інакше? Розділ ІІ. Що треба знати про покоління кліперів? Розділ ІІІ. Методика Click-навчання (методика організації освітнього процес сучасного покоління молоді, яке зростає в умовах цифрової глобалізації й характеризується кліповим сприйняттям дійсності)
Нечипоренко, Т. А. Сучасні виховні технології в позакласній виховній роботі [Текст] / Нечипоренко Т. А. // Вісник науково-методичних досліджень Вінницького гуманітарно-педагогічного коледжу. — 2022. — Вип. 1. — С. 21-34.
виховні технології: проєктна, технологія саморозвитку особистості (портфоліо учня), технологія співробітництва, ікт-технології, інтерактивні, ігрові, квест-технології, івент-технології, сторітелінг
Соболевська, Ю. Книжка про читання [Текст] : літ. дослідж. / Ю. Соболевська ; пер. з пол. А. Бондара ; літ. опрац. пер. та комент. Е. Огар. — Львів : Вид-во Старого Лева, 2014. — 176 с.
ISBN 617-679-086-0
Це літературознавче дослідження, написане легкою і цікавою мовою, про процес читання, де кожен з читачів може малювати на берегах, записувати власні враження та історії; про морфологію читання, про особливості та певні ритуали під час читання. Книга про історію читання та сучасний контекст, для всіх, хто любить книги і для тих, хто хотів би зрозуміти філософію любові до книги.
Нагороди:
2014 – спеціальна відзнака Форуму видавців.
Розумні інвестиції. Соціально-економічна цінність бібліотек [Текст]. — Б.м. : Бібліоміст, 2013. — 80 с.
Видання підготоване у рамках програми «Бібліоміст» й основане на інформації про роботу українських бібліотек, які брали участь у програмі у 2010–2013 рр. У книзі проаналізовано ефективність вкладених бюджетних інвестицій у бібліотеки, а також цінність та значення бібліотечних послуг для суспільства. Наведено інструкцію з розрахунку повернення інвестицій для бібліотечних послуг, методику обчислення індексу повернення інвестицій та ін.
Швирка, Вікторія Миколаївна. Технологія сторітелінгу в практиці викладання педагогічних дисциплін [Текст] / Швирка Вікторія Миколаївна // Вісник Луганського національного університету імені Тараса Шевченка. Педагогічні науки. — 2021. — № 6 (344). — С. 202-208. — Бібліогр. в кінці ст. (8 назв).
сторітелінг, застосування під час викладання в ВНЗ дисциплін педагогічного циклу
Клейборн, Анна. Історія науки [Текст] / Анна Клейборн ; іл. А. Ларкума ; пер. з англ. О. Здір. — Київ : Країна Мрій, 2010. — 96 с.
ISBN 966-424-212-4
Книжка містить цікаву інформацію про вчених та їхні відкриття. Вона знайомить читачів із найрізноманітнішими науковими фактами — оповідає про загадки Всесвіту і будову молекули АНК, про дихання рослин і життя динозаврів, про магічні числа і гравітацію. Цe історія наукових відкриттів і захоплива розповідь про людей, відданих науці.;Для дітей середнього і старшого шкільного віку та їхніх батьків.
Балик, Надія. STEM-освіта в контексті підготовки майбутніх педагогічних кадрів [Текст] / Надія Балик, Галина Шмигер // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: педагогіка. — 2021. — № 2. — С. 67-74. — Бібліогр. в кінці ст. (16 назв).
STEM-освіта (природничо-математична освіта), STEM-практики, підготовка майбутніх педагогів, педагогічна освіта