4 лютого у Китаї стартують XXIV зимові Олімпійські ігри.
«Разом заради спільного майбутнього» – офіційний девіз зимових Олімпійських та Паралімпійських ігор Пекіна.
Найяскравіші представники зимових видів спорту зберуться цього року у столиці Китаю та місті Чжанцзякоу, щоб розіграти 109 комплектів олімпійських нагород.
Звісно, яка ж олімпіада без талісману?
Вибір талісману Олімпійських ігор завжди перетворюється на масштабний творчий конкурс. 5800 ескізів талісману не тільки з Китаю, а й ще з 35 країн світу виборювали право стати символом цьогорічної Олімпіади.
З поміж них була вибрана панда Бін Дунь Дунь.
Вона стала новим олімпійським талісманом, – послом зимових видів спорту, уособленням сили тіла і волі спортсменів.
У перекладі з китайської слово «Бін» означає лід, чистоту та силу. Поняття «Дунь Дунь» означає здоровий, міцний та життєрадісний
Панда одягнена в крижаний костюм, схожий на космічний скафандр, який передає зв’язок з новими технологіями майбутнього. У такому костюмі Бін Дунь Дунь може кататися разом з олімпійцями на ковзанах, лижах і сноубордах.
Яскраві різнокольорові кола навколо мордочки представляють нові крижані та снігові арени Пекіна.
Сердечко на лівій лапі символізує гостинність Китаю до всіх учасників та глядачів Олімпіади.
Неможливо уявити Китай без знаменитих ліхтариків. Саме китайський ліхтарик вибрали маскотом Паралімпіади. Назвали його Сюе Жун Жун.
Ієрогліф «Сюе» означає сніг, «Жун» з мандаринського діалекту можна перекласти як «бути толерантним». Повторення ієрогліфа «Жун» нагадує про тепло і танення снігу.
Тим самим, назвавши так символ Паралімпіади, організатори закликають людей з інвалідністю до активної участі у сучасному житті, а усі світові культури до глобального діалогу.
Відділ літератури іноземними мовами пропонує вашій увазі тематичну виставку «China: Winter Olympic Games 2022», на якій представлені видання китайською та англійською мовами. Вони ознайомлять вас з особливостями мови, культури і традицій Китаю, країни, яка приймає XXIV зимові Олімпійські ігри.
Китайский фольклор.Тексты для чтения [Текст] : Учебное пособие. — Москва : Муравей, 2002. — 112 с. — На рус., китайском яз.
Пособие предназначено для формирования навыков самостоятельного чтения текстов из китайских источников и расширения представлений о китайской культуре.
Рекомендуется учащимся спецшкол, студентам и всем , самостоятельно изучающим китайский язык.
Китайско-русско-английский разговорник [Текст] / Сост. Сюй Хунчжен, Л.Селиверстова. — Харьков : Форт, 2005. — 198с.
Китайско-руско-англйский разговорник представляет собой справочное пособиеи можетбыть полезен иностранцам для коммуникативных связей за границей.
Разговорник рассчитан на иностранных граждан, владеющих одним из предложенных языков (китайским, русским, английским) и изучающих второй из них.
Разговорник построен по тематическому принципу. В каждой теме содержится минимальный набор фраз или ключевых слов, позволяющий решить иностранцу определенную проблему. выбор тем связан с возможными реальными ситуациями в бытовой жизни, в транспорте, в учебе или работе.
Китайська мова. Базовий курс [Текст] : підручник / [М.О. Война, О.С. Воробей, О.М. Гончаренко та ін.]. — Харків : Фоліо, 2016. — 368 с.
Підручник охоплює тематику програми студентів першого року навчання філологічного факультету за спеціальністю «китайська мова і література та переклад».
Структурно підручник складається із вступної частини, де подається детальний опис фонетичної системи китайської мови, та 20 тем-уроків, кожен з яких представлений текстовою частиною, словником до тексту, граматичним, лексичним, фонетичним та культурологічним коментарем, а також лексико-граматичними вправами для закріплення пройденого матеріалу.
Оригінальний навчальний матеріал уроків доповнюється поясненням ключів до вивчених ієрогліфів, ілюстрацією та докладною інформацією щодо етимології частини ієрогліфів.
Краще запам’ятовування ієрогліфіки забезпечують прописи наприкінці кожного уроку.
Підручник розрахований на студентів китаєзнавчих спеціальностей, а також тих, хто цікавиться китайською мовою і прагне опанувати її самостійно.
Chinese Home-Style Cooking [Текст] / Edited by Bai Ziran; Written by Wang Jinhuai and Xue Yuan. — Beijing : Foreign Languages Press, 2009. — 239p. — Англ. мовою.
Дерега, Я. С.
Знаки Неба [Текст] : китайська мова для допитливих дітей і мудрих дорослих. Ч.1 : 36 китайських ієрогліфів + 1 бонус / Я. С. Дерега, Р. Я. Дерега. — Вид. 2-е, допов, переробл. — Київ : Юніверс, 2015. — 68 с.
Перед Тобою перший в Україні та перший у світі підручник з китайської мови для дошкільнят, молодших школярів та мудрих дорослих.
Пізнавальна, потрібна, актуальна книга, доступна для всіх дітей та мудрих дорослих. До вашої уваги перша книга-забава з вивчення китайської мови для допитливих дітей і мудрих дорослих. Це перша на світі книга подібного типу. Вона уведе вас в царство китайської ієрогліфіки, допоможе вам легко і швидко навчитися розуміти., читати і писати 36 китайськиї ієрогліфів і понад 300 китайских фраз.
Кобзан, Ю. О.
Китайська мова в малюнках [Текст] / Ю. О. Кобзан ; [Ю.О. Кобзан]. — Київ : Арій, 2018. — 32 с. — (Подорожуйте та спілкуйтеся із задоволенням). — Авт. вказаний над вих. дан.
Цей кишеньковий вiзуальний розмовник нового поколiння дозволить вiдразу почати розмовляти китайською мовою, просто читаючи слова українською.
Кольоровi iлюстрацiї зроблять процес спiлкування легким i захоплюючим. Нiяких запам’ятовувань, нудної граматики та складних вправ.
Розмовник доволi практичний i розрахований на широке коло читачiв: туристiв, слухачiв курсiв китайської мови, а також усiх, хто прагне самостiйно спiлкуватися з iноземцями.
Кравченко, Одарка.
Китайська мова.Основи бізнес-комунікації [Текст] : навч. посіб. / Одарка О. Кравченко. — Київ : Видавничий дім Д. Бураго, 2021. — 186 с.
Навчальний посібник призначений для студентів-міжнародників III-IV років навчання ОР “бакалавр” спеціальності 291 – міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії, а також для студентів-сходознавців ОР “бакалавр” спеціальності 035.06 – філологія (східні мови та літератури (переклад включно), перекладачів-практиків, викладачів-китаїстів, студентів економічних вузів з викладанням китайської мови, бізнесменів, а також усіх, хто вивчає китайську мову та прагне опанувати навички ділової комунікації з китайськими партнерами у сфері бізнесу.
Петров, Д. Ю.
Китайська мова [Текст] : базовий тренінг : 16 уроків / Д. Ю. Петров. — Київ : Талісман, 2020. — 336 с.
Дмитрій Петров – відомий психолінгвіст, автор унікальної методики навчання іноземних мов.
Сам він на різному рівні володіє 30 мовами. Завдяки заняттям за його методом багатьом вдалося подолати свій мовний бар’єр.
У цій книзі викладено базовий курс китайської мови, адаптований для самостійних занять. Розрахований на 16 уроків, він буде корисний і початківцям, і тим, хто продовжує своє навчання.
У кожному уроці – велика кількість практичних завдань, які допоможуть вам сформувати навички застосування основних структур китайської мови.
Чэнь, Чунься.
Фрукты, овощи, специи [Текст] : [учеб. пособ.] / Ч. Чэнь, И. В. Кошелева. — Харьков : ХНУ им. В.Н. Каразина, 2016. — 128 с. — На рус. и кит. яз.
Учебное пособие по лексике《水果、蔬菜、调味品》(«Фрукты, овощи, специи») предназначено для студентов младших курсов факультета иностранных языков по специальности “Перевод (китайский язык)”.
Включает в себя два списка слов по теме, указанной в названии:
Раздел 1. Лексика на китайском и русском языках, транскрипция;
Раздел 2. Лексика на китайском и русском языках, иллюстрации.
В Разделе 3 представлены упражнения на закрепление лексики.
Пособие иллюстрировано для наглядности.
Может быть использовано всеми, кто изучает китайский язык и находится на начальном этапе обучения.
Может быть использовано как при обучении китайскому языку с преподавателем, так и при самостоятельной работе.
Объединяет черты словаря, иллюстрированного словаря и рабочей тетради.
Чорнобай, В. П.
Китайська мова. Початковий курс [Текст] : підручник / В. П. Чорнобай, О. С. Лосєв. — Київ : Знання, 2008. — 238с.
У Китаї є велика кількість діалектів, які дуже різняться за вимовою, але всіх їх об’єднує єдина писемність – ієрогліфіка.
Цей підручник складається з 24 уроків, граматичного словника і фонетичного курсу. Оригінальний навчальний матеріал дає змогу студентам оволодіти звуковою будовою китайської мови, основами усного мовлення та письма в межах поданої лексики і граматики. Розкрито особливості інтонації китайського речення.
Призначено для студентів ВНЗ як для освоєння під час програмного навчання різного рівня, так і для самостійного вивчення китайської мови за стислий період часу.
Wu, Lu Shan.
Contemporary Cuisine Art [Текст] / L. S. Wu. — Beijing : Published by The Xinjiang : Art and Photography Press, 1997. — 159p. — Англ.та кит. мовами.